Jumaat, 27 November 2009

SUARA SIAPAKAH YANG GUGAT PAS..?

Pendedahan Ketua Dewan Pemuda Pas, Nasrudin Hassan kononnya ada suara luar yang cuba menggugat keutuhan Pas, sebenarnya tidaklah mengejutkan. Itu lumrah dalam dunia politik.

Namun yang sejujurnya, suara luar yang dibangkitkan itu rasanya bukanlah dari UMNO/BN. Sebab UMNO/BN tak pernah kacau Pas. Cuma Pas saja yang selalu kacau UMNO, kononnya UMNO tak Islam dan macam-macam lagi kenyataan yang tidak sepatutnya.

Ternyata Pas memang benci habis terhadap UMNO, yang sesama seagama dan sebangsa dengannya. Begitulah yang terjadi dan lumrah politik hari ini.

UMNO pula tak pernah usik Pas. Walaupun Pas tuduh macam-macam terhadap UMNO. Cuma sejak akhir-akhir ini (setelah TS Muhyiddin Yassin jadi TPM), UMNO sedikit lantang menyanggah segala tuduhan Pas yang dianggap tidak berasas. Das sanggah itu perlu dibuat supaya tidak mengelirukan rakyat.

Berbalik kepada terdapatnya suara luar yang cuba menggugat Pas, sebenarnya Pas sendiri tahu siapakah pemilik suara yang dimaksudkan itu. Dan ada berbisi-bisik ia adalah suara PKR.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan