Jumaat, 19 Jun 2009

EMOSIONAL NIK AZIZ

E-MEL
Pengirim: Piut Tuk Janggut, Kota Bharu.

Terlalu emosional Nik Aiziz berkaitan isu Kerajaan Perpaduan. Peningkatan emosional Nik Aziz makin menonjol bila sanggup menganggap Nasharudin Mat Isa sebagai sampah dan sanggup pila 'menghalau' Timbalan Presiden Pas itu keluar dari Pas dan sertai UMNO.

Nasharudin yang seakan menyokong cadangan Kerajaan Perpaduan itu telah dianggap sebagai telah melakukan dosa besar oleh Nik Aziz.

Kenapa dengan UMNO yang boleh dikatakan seratus peratus makhluknya adalah Melayu/Islam itu? Sehingga mereka yang bersetuju dengan cadangan itu dianggap boneka UMNO dan berdosa besar?.

Sepatutnya seorang yang berdiri dengan kejiwaan Islam tulen tidak begitu tindakan, apatah lagi dalam menganjurkan sesuatu yang baik demi kesempurnaan umat Islam sendiri.

Tetapi kenapa dengan Nik Aziz? Apa sudah jadi dengan pemikiran seorang manusia yang bergelar Tuk Guru itu?

Sepatutnya Nik Aziz tidak terlalu mudah emosional dalam isu berkenaan.

Sepatutnya beliau tampil dengan kesesuaian jawatan dan latar belakangnya yang yang berkaitan rapat dengan agama Islam itu, dengan memberikan beberapa pandangan sama ada mengenai kebaikan atau apa saja yang tidak bersesuaian dengan cadangan tersebut. Usah terlalu mudah melenting, yang boleh menimbulkan keragaun dan pertikaian khalayak di sebalik pribadianya itu.

- Piut Tuk Janggut.

Z-MAY: Ada yang kaitkan kemuncak kemarahan Nik Aziz itu ada hubung kait dengan kekalahan orang-orangnya pada muktamar Pas lalu, termasuk tertewasnya Husam Musa di tangan Nasharudin. Ya ke..?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan