Selasa, 10 November 2009

ALAHAI... SUNGGUH KELIRU, LAGI AMAT MENGELIRUKAN..!

Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat menafikan yang Pas mengenakan sumpah bai'ah yang menjatuhkan talak tiga terhadap isteri para pemimpinnya, terutama mereka yang bertanding menjadi calon pilihan raya.

Kata Nik Aziz, semua itu fitnah daripada mereka yang dengki terhadap Pas, yang kononnya semakin bangkit dan mendapat kepercayaan rakyat. Tak ada lain lagi, mungkin UMNO yang menjadi mangsa tuduhan berkaitan itu, seperti yang dibangkit seorang wakil Pas di Parlimen tempoh hari.

Apa yang sebenarnya, memang sebelum ini ada beberapa orang wakil rakyat Pas yang mengaku ada sumpahan bai'ah itu berlaku. Dan ada juga yang mengaku bahawa mereka sendiri pernah mengangkat sumpah itu semasa dilantik menjadi calon pilihan raya. Malah tak dengar pula cerita kononnya orang UMNO yang campur tangan atau yang jadi penyebar cerita itu.

Persoalannya, yang mana satu betul ni? Penafian Nik Aziz atau pengakuan pemimpin-pemimpin Pas itu?

Atau adakah sumpah bai'ah itu cuma dikenakan kepada pemimpin-peminpin di negeri-negeri tertentu saja? Di Kelantan mungkin sumpah yang mencagarkan isteri dengan talak tiga itu tidak berlaku agaknya. Sebab itu Nik Aziz tak tahu.

Alahai... sungguh keliru, lagi amat mengelirukan..!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan