Jumaat, 4 September 2009

ISU KERAJAAN NEGERI SELANGOR DAN RAKYATNYA

Isu pembinaan kuil di seksyen 23 Shah Alam terus menjadi rumit dan kontroversi, walaupun Menteri Dalam Negeri berusaha untuk menjadi orang tengah dalam penyelesaiannya.

Isu itu sebenarnya antara penduduk seksyen 23 dengan kerajaan negeri. (Antara rakyat dan kerajaan negeri yang mereka puilih).

Sepatutnya masalah itu biarlah kerajaan negeri yang menyelesaikannya. Kerajaan Persekutuan (Menteri Dalam Negeri) tak seharusnya campur tangan. Sebagaimana Kerajaan Persekutuan tak campur urusan di Kampung Buah Pala.

Negeri Selangor telah dikuasai oleh Pakatan Pembangkang. Itu adalah pilihan rakyat Selangor sendiri. Mereka tahu apa yang mereka buat. Mereka telah memilih kerajaan yang mereka percayai dapat memberikan kebaikan dan kesempurnaan pada mereka.

Selain itu, kerajaan Selangor pula mungkin tahu dengan apa yang telah mereka lakukan dalam isu kuil tersebut. Mungkin mereka anggap mereka telah memberikan apa yang terbaik dan sesuai untuk rakyatnya.

Bagaimanapun, jika timbul sebarang masalah yang berkaitan rakyatnya, kerajaan negeri Selangor sudah pasti akan tahu untuk mencari jalan penyelesaiannya.

'ITU YANG KITA CARI, ITULAH YANG KITA TEMUI!'

'ITU YANG KITA BUAT, ITULAH YANG KITA DAPAT!

2 ulasan:

  1. itulah pasal....
    jika dulu sebelum menjadi kerajaan, asyik memekak dan melalak saja...
    sekarang baru tau.....

    BalasPadam
  2. gotahlantun;
    cakap memang mudah, kena batang hidung sendiri baru tau langit tinggi rendah.

    BalasPadam