Selasa, 22 Disember 2009

JIKA MASIH TAK PUAS HATI, ANGKATLAH KAKI...

Demonstration Pictures, Images and Photos



Kedapatan banyak bukan bumiputera mempertikaikan macam-macam. Mereka tidak puas hati akan kelebihan yang didapati oleh bumiputera (Melayu). Mereka juga pertikaikan dasar-dasar kerajaan, yang pada mereka semuanya tak betul.

Golongan yang tak sedar diri itu juga pertaikaikan ketuanan Melayu. Dengan adanya ketuanan Melayu, kononnya Melayu jadi tuan kepada bangsa-bangsa lain di Malaysia.

Sesungguhanya golongan yang cuba pertikaian hak-hak Melayu sebagaimana yang telah termaktub dalam Perlembagaan adalah mereka yang paling tak sedar diri.

Kalau mereka rasa susah cari makan dan sukar hidup di Malaysia, serta pergerakan mereka tersekat disebabkan ketuanan Melayu dan wujudnya hak-hak keistimewaan orang Melayu seperti dalam Perlembagaan, mereka seharusnya tidak perlu bising. Pakling mudah, angkat kaki dan pulang ke negara asal-usul nenek moyang mereka. Mungkin di situ mereka dapat hidup dengan selesa dan menghimpun sebanyak mungkin harta untuk kesenangan hidup.

Atau mereka dengan mudah boleh memohon kerakyatan negara lain, yang mungkin di situ kehidupan keluarga dan keturtunan mereka akan datang lebih senang dan damai serta mudah untuk menyuarakan pendangan, pendapata serta rasa tak puas hati mereka.

Tiada sesiapa yang mampu menahana mereka dari beredar dan berangkat meninggalkan negara milik asal Bumiputera ini. Silakan.... dan dipersilakan..!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan