Selasa, 19 Januari 2010

CAH KETING NIK AZIZ..?

Nik Aziz Pictures, Images and Photos


Tidak dinafikan 'cah keting' seperti yang didakwa Datuk Nik Aziz Nik Mat itu memang wujud. Tapi cah keting atau cantas mencatas itu mungkin bukan untuk semua pemimpin Pas di Kelantan. Tapi ia ditujukan kepada Nik Aziz sendiri.

Mungkin ada yang cuba cah keting Nik Aziz, yang bertujuan untuk menyingkirkannya dari terus menerajui negeri Kelantan. Ini mungkin disebabkan beberapa masalah yang berbangkit sejak akhir-akhir ini, yang berkaitan dengan Nik Aziz yang menimbulkan rasa tidak senang di kalangan pemimpin-pemimpin Pas sendiri.

Mereka yang cuba cah keting ini tidak berani berterus-terang untuk meminta Nik Aziz berundur. Mereka itu sama ada 'malu alah' atau mahu menjaga periuk nasi masing-masing menyebabkan tidak berani bersuara secara jujur. Tapi berselindung di sebalik gerakan cah keting itu.

Tapi bagi Nik Aziz pula, dia mengatakan cah keting itu berlaku dalam politik Kelantan secara keseluruhannya. Dia tidak melihat pada dirinya sendiri. Sama ada Nik Aziz sengaja menyembunyikan perbuatan cah keting itu ditujukan kepadanya itu kerana mahu menyembunyikan kelemahannya atau dia betul-betul tidak mengetahui komplot di sebalik cah keting yang mahu menjatuhkannya itu.

Pemimpin-pemimpin Pas lain pula yang memberikan pelbagai pendapat tentang cah keting itu juga, sama ada mereka mengetahui perkara sebenar atau sengaja berpura-pura tidak tahu mengenai cah keting yang ditujukan kepada Nik Aziz itu, tidaklah diketahui.

Bagaimanapun, Nik Aziz harus sedar bahawa dengan pelbagai 'peristiwa' berlaku yang berkaitan dengan pemerintahannya, telah banyak menjejaskan kredebilitinya sebagai ketua negeri, sama ada di mata rakyat atau di kalangan pemimpim Pas sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan