Sabtu, 13 Februari 2010

BIARKAN PEMBANGKANG TERUS BERGOLAK..!

Memang sudah diagak. Bila apa-apa saja yang terjadi dalam kelompok pembangkang, mulalah terdengar tuduhan-tuduhan yang membabitkan UMNO.

Begitu juga dengan keluarnya DS Zahrain dari PKR, maka mulalah jarum-jarum fitnah menular kononnya itu kerja UMNO. UMNO yang punya perancangan.

Dulu kalau cerita menyalahkan UMNO ni memang sentiasa terpacaul dari mulu puak-puak Pas, bila sesuatu gejala berlaku dalam parti itu.

Kini perangai itu sudah menular kepada rakan sebantal mereka, DAP, yang sudah pandai menuduh UMNO ampunya angkara bila ada puak-puak PKR menentang sikap LGE.

Begitulah kalau apa yang kita buat dengan tidak secara jujur atau ikhlas. Jika ada apa-apa saja pergolakan berlaku dalam 'rumahtangga' kita, jari kita akan menuding ke muka orang lain. Semata-mata untuk menutup kelemahan diri.

Jadi, tak payahlah dihairankan dengan puak-puak yang suka cari kesalahan orang lain itu. Biar mereka terus bergolak sesama sendiri kerana masing-masing mabuk nak berkuasa.

Mana yang rasa ada tanggungjawab kepada rakyat tu, buatlah kerja masing-masing sebagaimana yang diamanhkan. Jangan asyik nak berpolitik, sehingga tak sanggup nak menerika qada dan qadar Tuhan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan