Jumaat, 20 Mac 2009

KAMBING HITAM VS KONSPRASI

Datuk Seri Mohd Ali Rustam bukan menjadi 'kambing hitam' yang terpaksa dikorbankan, berikutan tindakan Lembaga Disiplin ke atasnya. Begitu kata Datuk Seri Najib.

Timbalan Perdana Menteri itu yakin dengan tindakan yang dibuat oleh lembaga tersebut, dalam memastikan UMNO bebas dari sebarang unsur penyelewengan dan salah guna kuasa.

Bagi Mohd Ali pula, tak ada konspirasi dalam UMNO yang berkonspirasi untuk menjatuhkannya. Katanya, UMNO adalah parti yang bersih dan baik.

Z-MAY : Jadi para penyokong Mohd Ali Rustam kenalah terima kenyataan dan banyak bersabar. Ikutlah nasihat bos anda.

___________________________________________________

MELAYU PERLU MERENUNG DIRI

Pemimpin UMNO diminta merenung kembali idealisme perjuangan asal bagi mengukuhkan parti dan kedudukan orang Melayu di negara ini.

UMNO alpa dalam beberapa perkara utama perjuangan parti. Antaranya adalah fasal tiga UMNO yanga menyebut tentang raja-raja Melayu, Perlembagaan, Islam, Kebudayaan, keadilan sosial dan hubungan antara kaum.

"Hakikatnya, kita sudah alpa terhadap semua ini. Kita perlu kembali ke pangkal jalan tanpa bersifat apologetik yang membuatkan kita takut untuk mempertahankan hak sendiri," demikian kata Datuk Seri Rais Yatim.

Z-MAY : Soalnya, berapa ramai pemimpin dalam UMNO hari ini tahu apa itu yang disebutkan oleh Datuk Seri Rais itu, dan adakah mereka juga tahu apa tujuan sebenar mereka menyertai UMNO? Adakah sekadar untuk menjadi wakil rakyat dan seronok dipanggil YB?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan