Ahad, 19 Julai 2009

PEMIMPIN UMNO KENA 'SEKOLAH'

Cadangan TPM untuk mengadakan latihan khas kepimpinan UMNO memang kena pada masanya.

Sebenarnya sebilangan mereka itu tidak tahu erti sebenar apa tujuan mereka masuk UMNO dan jadi pemimpin pula. Mereka ingat masuk UMNO sebab nak jad wakil rakyat saja. Lain-lain hukum-hakam dalam UMNO mereka tak ambil peduli. Tak ambil tahu.

Memang patut benarlah mereka dihantar ke 'sekolah' semula. Tajamkan minda mereka dengan erti ketajaman sebenar yang dimahukan oleh UMNO.

Disebabkan mereka tak tahu tujuan sebenar mereka berada dalam UMNO, maka sebab itu bila pembangkang tuduh macam-macam, mereka tak berani nak jawab.

Cuma yang berkaliber saja yang berkemampuan menolak segala tuduhan melulu pembangkang. Jadi seboleh-bolehnya semua pemimpin UMNO biarlah berkaliber..!


BN BANTAH UNDI MANEK URAI

Ada dakwaan kononnya pengiraan undi PRK Manek Urai tak betul. Sepatutnya kelebihan undi berpihak kepada BN/UMNO.

Alahai.., selepas keputusan undi baru nak berkokok pula.

Semasa pengiraan dan penjumlahan undi, ke mana perginya wakil BN/UMNO? Sekadar kerja lepaskan batuk di tangga atau tak tau buat kerja? Atau sabotaj parti sendiri?

Itulah antara punca-punca kelemahan BN/UMNO, suka ambil mudah dan sehingga boleh diperkotak-katikkan oleh parti lawan.

Nampaknya BN/UMNO tak pernah serik-serik. Tak pernah nak berubah.

Janganlah suka ambil mudah dengan memberikan kepercayaan kepada orang-orang yang tak tau buat kerja, bercakap lebih tapi kerja entah apa-apa.

Lebih penting, elakkan memberikan kepercayaan kepada orang-orang yang kurang berilmu, yang hanya lebih pada borak..! Itupun kalau BN/UMNO benar-benar nak berubah dan terus bernyawa di muka bumi bertuah ini..!

Kalau tidak, hentam sajalah labuuuu..!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan