Isnin, 27 Julai 2009

USAH TERKELIRU DENGAN MUSLIHAT..!

Aku rasa ramai pemimpin UMNO/BN terkeliru dengan kenyataan Nik Aziz yang mahu adakan perhubungan baik dengan Pusat. Itu sebenarnya kenyataan politik. Kenyataan untuk kepentingan parti.

Memanglah Nik Aziz nak berbaik dengan Pusat, sebab dia mengharapkan sumbangan Pusat untuk membangunkan Kelantan. Tak lebih dari itu.

Sekali lagi aku tekankan: Nik Aziz hanya nak berbaik dengan Pusat. Bukannya nak berbaik dengan UMNO/BN. Pemimpin UMNO/BN jangan mudah teruja dengan kenyataan Tuk Guru itu. Kena faham betul-betul. Bagi Nik Aziz, UMNO tetap kafir, bukan Islam.

Harap BN/UMNO kena faham betul-betul. Jangan mudah sangat dikelirukan oleh Nik Aziz yang penuh dengan madah berhelah ITU. Jangan kerana manisnya mulut, harta benda pusat semakin mencurah-curah ke Kelantan. Nanti yang dikejar tak dapat, yang ddikendung keciciran.

Mungkin juga Nik Aziz mengeluarkan kenyataan itu kerana dia mula rasa yang Pas semakin kekurangan penyokong sebagaimana yang terbukti daripada PRK Manek Urai baru2 ini.

Apa-apa pun, pemimpin2 UMNO/BN usahlah mudah terpengaruh dan teruja sangat dengan sebarang muslihat di sebalik kenyataan yang sebegitu. Belajarlah dari pengalaman. Garam tetap garam. Sampai bila2 pun takkan menjadi gula.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan