Jumaat, 3 Julai 2009

WACANA NAK MENGENA..?

Ketua Pemuda Pas mengajak Pemuda UMNO berwacana dengan tajuk, 'Benarkah Perjuangan UMNO Tidak Bertentangan Dengan Islam'.

Nampaknya tajuk yang dicadangkan itu sengaja nak mengenakan UMNO atau sengaja nak mencari salah atau sengaja nak mengelirukan rakyat yang kononnya UMNO tidak perjuangkan Islam. Juga untuk mencari keuntungan murahan dengan meraih sokongan sebilangan pengikut Pas yang sememangnya pak turut.

Tajuk wacana itu itu juga sebenarnya sengaja nak menutup kelemahan Pas dalam memperjuangkan Islam.

Pas memang selalu bercakap mengenai Islam, tapi apakah sebenarnya Pas telah lakukan untuk membangunkan Islam di Malaysia? Adakah dengan mengatakan UMNO kafir atau mengutuk dan memburukkan orang-orang UMNO itu bermakna sudah afdal perjuangan Pas ke arah keIslaman?

Kalau ada kejujuran, kenapa tak diadakan wacana yang bertujuan untuk membangun dan memperkukuhkan perpaduan umat untuk kestabilan negara?

Apa-apa pun, apa kata selepas ini diadakan pula wacana dan tajuk cadangannya disediakan oleh UMNO pula. Cadangan tajuk ialah ' ISLAMKAH PAS YANG BERSEKONGKOL DENGAN DAP YANG JELAS LAGI NYATA MENOLAK HUDUD DAN NEGARA ISLAM SEMATA-MATA UNTUK MENUMBANGKAN NEGARA ISLAM YANG SEDIA ADA?".

Agak-agaknya Pemuda Pas setuju tak..?

Nota: Amat setuju dengan tulisan Azli Shukri (azlishukri.blogspot.com). Katanya, Pas tidak mungkin dapat menubuhkan negara Islam dan melaksanakan hukum Hudud jika isu pusat penyembelihan babi dan kuota pembeli rumah saja sudah ditentang oleh DAP.

"Soalnya Pas tahu hakikat itu, Nik Aziz tahu DAP tidak mahu negara Islam, Hadi tahu DAP tak mahu hukum Hudud tetapi mengapa Pas tetap terus kerjasama dengan DAP dan PKR?

Jika seseorang mengundi Pas bermakna mereka juga memberi undi kepada DAP. Secara tidak langsung mengundi Pas boleh jatuh berdosa kerana seolah-olah kita tidak mahu menubuhkan negara Islam dan hukum Hudud."

Fikir-fikirkanlah..!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan