Ahad, 10 Januari 2010

BAKAR GEREJA UNTUNGKAN PEMBANGKANG

Kejadian membakar beberapa buah gereja yang dilakukan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab, sebenarnya menguntungkan pembangkang. Pembangkang menggunakan isu itu dengan sengaja untuk memburuk-burukkan UMNO, kononnya parti orang Melayu itu yang terlibat dengan kejadian 'terhina' itu.

Itulah sikap pembangkang. Segala keburukan yang berlaku di negara ini, tohmahannya pasti tertumpu kepada UMNO. Kesempatan untuk meraihkan keuntungan politik murahan yang tidak bermaruah.

Pembangkang sebenarnya menggunakan apa saja kesempatan untuk menjatuhkan UMNO. Supaya bukan Melayu/ Islam bencikan UMNO.

Itulah sikap dan perbuatan jijik pembangkang yang menggunakan kesempatan untuk pentingkan diri secara tak bermaruah.

Semoga tidak ada rakyat yang mudah percaya. Segala keburukan yang berlaku kepada bukan Melayu/Islam di negara ini tidak seharusnya dikaitkan dengan UMNO. Kalau Umno itu jahat, maka sejak dari datuk nenek orang bukan Melayu /Islam lagi tentu tidak boleh hidup senang di negara ini.

Tapi semua itu sengaja diputar belitkan oleh pembangkang, yang tidak pernah sedikitpun berjasa kepada negara, apatah lagi rakyat di negara ini. Mereka hanya gunakan kesempatan untuk memecahbelahkan rakyat. Bila semua itu berlaku, musdahlah mereka memainkan peranan tak bermoral untuk menukarkan pemerintahan.

Awsalah.., rakyat jangan mudah tertipu dengan politik murahan yang tak bermaruah dari pembangkang.

Jangan kerana mendengar berdentum-dentum guruh di langit, saluran paip air ke rumah segera dipotong. Berpijaklah di bumi nyata..!

Dengarlah segala yang nyata benar. Usah mendengar yang berputar belit dan berpura-pura.

1 ulasan:

  1. 10 si budak hitam;

    salam. saya alu-alukan. saya stuju dgn apa yg sdr tuliskan itu.

    trima kasih.

    BalasPadam