Sabtu, 11 April 2009

ADA YANG CAKAP-CAKAP

Rumah dah siap pahat masih berbunyi. Biasalah.

Itulah... ada yang cakap-cakap... dalam kabinet baru DS Najib, ada negeri yang wakilnya tak terpilih sebagai menteri. Sekadar dilantik sebagai timbalan menteri saja. Ada negeri pula seorang wakil pun tak ada.

Ada yang lebih terkilan, negeri yang 'terlingkup' pilihan raya lalu, sampai ada dua tiga orang menteri dan tiga empat orang timbalan menteri.

Manakala negeri yang BN menang dengan baik pun hanya dipilih seorang menteri saja. Ada tu seorang timbalan menteri saja.

Takkan dalam ramai-ramai wakil rakyat dalam negeri-negeri itu, tak ada yang mampu diberikan tanggungjawab sebagai menteri atau timbalan menteri.

Itulah cakap-cakap mereka yang tak puas hati.


DAN... ADA LAGI CAKAP-CAKAP...

Dalam cakap-cakap lain pula, terkeluar pasal orang luar dari parti yang dilantik sebagai menteri dan timbalan menteri.

Kenapa pilih orang luar? Tak ada ke orang dalam BN yang layak? Kalau yang ada tak layak, kenapa mereka dipilih sebagai wakil rakyat BN? Kata dah pilih yang terbaik sebagai calon parti untuk bertanding. Itu yang tak faham tu, kata mereka.

Hissyy... ada-ada aje yang tak kena. Adat manusia....

SATU MALAYSIA
RAKYAT DIDAHULUKAN
PENCAPAAN DIUTAMAKAN

1 ulasan:

  1. Itulah masalah besar UMNO terlalu mementingkan pangkat dan kuasa. Satu masa dahulu Perlis yang besar kelingking tu ada 3 menteri penuh tak de plak nak komplen bila tak ada langsung bising2. Masalah ini akan berlarutan sampai taknak kempen pilihanraya akhirnya UMNO sebagai sebuah parti akan tersungkur. Biarlah luncai terjun dengan labu-labunya

    BalasPadam