Khamis, 14 Mei 2009

BERSEMANGAT PUN BIARLAH BERTEMPAT...

DS Dr Zambry, dapat masuk semula ke pejabatnya, setelah Mahkamah Rayuan membenarkan rayuannya untuk menangguhkan keputusan mahkamah terdahulu.

Bukan main bersemangat lagi Zambry nak buat kerja. Bersemangat tu memanglah bagus. Rakyat memang memerlukan pemimpin yang sebegitu dan tahu buat kerja, terutama demi kepentingan rakyat dan negeri.

Tapi, bersemangat pun kenalah bertempat juga. Janganlah kerana bersemangat 'besar' lagi berkobar-kobar, yang terlintas di kepala pun projek-projek yang besar-besar juga dalam masa terdekat ini. Bukankah keputusan siapa yang sah jadi MB sebenar masih jadi tanda tanya.

Mana yang sesuai didahulukan, itulah yang patut diutamakan.

Jadi tak usahlah dulu buat keputusan yang besar-besar, yang agak jauh dengan kepentingan kebanyakan rakyat. Simpan dulu hasrat tu. Bila dah benar-benar jadi MB nanti, cadang dan buatlah projek sebesar mana pun. Kuasa dah betul-betul dalam genggaman.

Dalam waktu terdekat dan tersingkat ini, buatlah sesuatu keputusan yang lebih memberikan faedah kepada rakyat kebanyakan dulu. Selesaikan masalah yang berkaitan dengan rakyat, yang selama ini mungkin terlalu membebankan dalam kehidupan seharian rakyak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan