Rabu, 6 Mei 2009

GHAIRAH GOLONGAN TERTENTU DALAM PAS

Datuk Seri Anwar Ibrahim telah berjaya membina penguasaannya dalam Pas. Itulah hasrat sebenarnya sejak dia dipecat dati UMNO.

Kejayaan Anwar itu telah terbukti dengan beberapa orang kepercayaannya telah memegang beberapa jawatan penting dalam Pas. Sebab itulah sejak kebelakangan ini timbul golongan ulamak, profesional dan Erdogan dalam Pas. Golongan Erdogan adalah golongan yang dikaitkan dengan Anwar.

Benar atau tidak, tidaklah diketahui bahawa orang-orang Pas tidak sedar dengan apa yang telah dirancangkan dengan begitu rapi oleh Anwar itu, kerana cara penyusupannya begitu bijak. Hanya orang-orang tertentu saja yang tahu dan menyedarinya, namun mereka menganggapnya sebagai kebiasaan setelah Pas bergabung dengan PKR pada PRU12 lalu.

Dan kini setelah terbongkar segala-galanya setelah dilaporkan beberapa kali oleh akhbar tertentu, apakah riaksi orang-orang terpenting dalam Pas? Adakah mereka mengakuinya atau akan membuat penafian, kerana mereka telah diumpan dengan hasrat yang istimewa iaitu sebilangan mereka akan dipilih sebagai menteri kanan sekiranya pakatan pembangkang memerintah, sebagaimana yang diuar-uarkan oleh penasihat PKR. Ditambah pula dengan tujuan utama mereka ialah untuk menumbangkan UMNO/BN.

Dikatakan, golongan tertentu dalam Pas itu tidak peduli apa akan terjadi dalam Pas. Apatah lagi mereka yang berangan-angan tinggi untuk menjadi menteri/menteri kanan itu. Dan angan tinggi mereka semakin melambung dan mereka terus menaruh kepercayaan sejak terciptanya 'Impian 16 September' , walaupun semuanya telah terkubur.

Namun dengan anganan yang masih cekal dan timbul pula tarikh lain yang dikatakan sesuai untuk mengambil alih tampuk pemerintahan daripada Barisan Nasional, masih ramai antara mereka yang bercita-cita tinggi itu mempercayai tujuan itu akan tercapai jua.

1 ulasan:

  1. pemimpin pas ghairah bertempat... tapi umno gharah berpolitik wang atau GAHIRAH RASUAH!
    (sidang dun 7/5/09) untuk mengetahui laporan media dari dunia ... hehe

    http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/05/berita-dr-saentero-dunia-apabila-lanun.html

    BalasPadam