Isnin, 25 Mei 2009

MOGOK LAPAR PUBLISITI MURAHAN

Mogok lapar anjuran DAP selama tiga hari, bermula Selasa hingga Khamis ini akan tetap diteruskan. Tujuannya adalah mendesak pembubaran DUN Perak.

Datuk Husam MUsa mempertahankan rancangan pakatan pembangkang itu. "Mogok lapar adalah satu trend untuk menyatakan protes, yang diterima semua budaya di seluruh dunia," katanya.

Katanya lagi, "Kalau kita kata berpuasa, mungkin UMNO tak kisah. Tetapi kalau sebut mogok lapar, UMNO terkejut, sebab itu mufti bersuara."

Ulasan: Kenapa Husam kaitkan mogok lapar anjuran DAP dan disokong pakatan pembangkang lain itu dengan UMNO? Hinggakan katanya, dia saja tak sebut puasa( yang berkaitan mogok lapar) dan sengaja sebut mogok lapar sebab nak suruh UMNO terkejut?

Apa tujuannya nak suruh UMNO terkejut? Maka terkejutkah UMNO? Rasanya UMNO tak hairan kot.


Kata Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali pula, pihak terlibat hanya mahu mencari publisiti murahan dan berharap pihak media tidak memberi ruang kepada mereka.

Beliau yang kesal dengan tindakan itu berkata, tindakan pakatan pembangkang itu hanya akan mencemarkan imej negara.

Namun dengan nada sinisnya Datuk Ibrahim Ali berkata lagi, "Kita mengalu-alukan tindakan mereka. Tapi jika mereka mahu buat mogok lapar, pastikan mereka buat sampai mati. Nanti kita akan tabur bunga kepada mereka sebagai pahlawan demokrasi."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan