Rabu, 20 Mei 2009

PAS DAN RASUAH

Datuk Seri Haji Hadi berkata, tiada amalan politik wang dalam Pas.

Begitu keputusan mesyuarat Jawatankuasa Harian Pas Pusat selepas mendengar penjelasan daripada Ketua Dewan Ulama Pas, mengenai amalan memberi hadiah kepada perwakilan menjelang pemilihan parti itu.

Beliau berkata, amalan berkenaan tidak berlaku kerana usaha pihak tertentu untuk menembusi bahtera Pas melalui politik kotor seperti itu sebelum ini telah gagal,

Seboleh-bolehnya Pas memang cuba menafikan dari tercalit kekotoran itu. Yang dikhuatiri bukan politik wang, tapi politik kebendaan (selain wang). Kalau tak ada, alhamdulillah. Takut sekadar cover line aje.


HINDRAF DAN PROTES JALANAN

"Tindak-tanduk biadap Hindraf jika tidak dihentikan segera dikhuatiri akan membawa kepada permasalahan keselamatan negara yang lebih besar". Begitu kebimbangan yang diluahkan oleh Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali.

Katanya, "Hindraf ini satu kumpulan kecil rakyat Malaysia yang rasa diri mereka cukup hebat, mereka rasa jika dibakar pun tak hangus, mereka rasa kebal dari segi undang-undang dan mereka buat macam-macam manakala kita majoriti rakyat sedang melihat sahaja"

Malah Datuk Ibrahim Ali juga melahirkan kebimbangannya kepada Ketua Polis Negara dan Timbalannya, hahawa jangan sampai rakyat lain juga tidak menghormati undang-undang dan kalau ini berlaku maknanya negara ini tidak akan selamat.

Rakyat yang cintakan kedamaian, tak ingin melihat huru-hara terus berlaku. Kenapa yang dilarang itu perlu dilakukan? Jangan letakkan rakyat dalam suasana kebimbangan.
Jika berdegil, ketegasan pihak berwajib diperlukan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan