Ahad, 24 Mei 2009

KERISAUAN YANG AMAT

Sejak akhir-akhir ini terdapat pertubuhan politik, NGO dan pelbagai pertubuhan lagi yang seakan-akan tidak menghormati undang-undang dan pemerintah.

Golongan mereka itu tidak rasa takut melakukan sesuatu yang melanggari undang-undang, malah sanggup pula mengeluarkan kata-kata yang berupa ugutan kepada pemerintah.

Tidak terfikirkah oleh mereka, disebabkan beberapa tindakan mereka itu akan menimbulkan pelbagai masalah kepada orang lain?

Kebanyakan mereka terdiri daripada golongan yang bijak pandai. Tapi di manakah letakkan kebijaksanaan mereka, jika mereka lakukan sesuatu sehingga menyusahkan dan membimbangkan orang lain?

Jangan kerana mereka sekadar memikirkan mereka saja yang betul, sehingga sanggup pula menafikan hak kedamaian dan keselesaan orang lain.

Situasi sedemikian amat merisaukan. Ia sedikit sebanyak akan menjejaskan kestabilan negara, yang berkemungkinan akan membabitkan perkara-perkara lain yang berkaitan situasi semasa, yang mana akhirnya rakyat juga tercalit dan terbeban dengan permasalahan itu.

Sesungguhnya apa yang berlaku itu amat merisaukan rakyat yang mencintakan kedamaian dan keselesaan yang dialam selama ini.

Kalau sayangkan negara, hindarilah daripada melakukan sesuatu yang akhirnya rakyat juga yang menanggung kesusahan dan mencemaskan.

Janganlah terlalu bertindak yang bukan-bukan, yang merugikan bangsa dan banyak pihak lain.

Cintailah kedamaian. Hargainya keselesaan.

Bersyukurlah dengan apa yang dimiliki. Semoga Tuhan lebih memberkati!

2 ulasan:

  1. salam,

    sesungguhnya negara kini semakin dikuasai orang kurang cerdik, tue sebab asyik buat demostrasi memanjang...pelik la orang lain datang naik keta ada hawa dingin, tapi budak2 dia demostrasi sepanjang jalan...

    BalasPadam
  2. one;
    semakin hari kita makin meminggirkan logik akal. itulah sebabnya masalah sentiasa bertimbal-timbal. hawa nafsu diutamakan, bencana berterusan.

    BalasPadam